Een lidmaatschap wordt aangegaan voor een heel seizoen (augustus t/m juli) of indien de aanmelding in de loop van het seizoen plaatsvindt voor de rest van dat seizoen. De verplichting tot het betalen van ledenbijdragen geldt dan ook voor het gehele seizoen of bij tussentijdse aanmelding voor de rest van het seizoen.
-- Bij mini's kan per half seizoen worden opgezegd.A membership is committed to for an entire season (August through July) or, if registration occurs during the season, for the remainder of that season. The obligation to pay membership fees applies to the entire season or, in the case of mid-season registration, for the remainder of the season.
-- For mini-members cancellation is possible per half-season.
(English below)
Ledenbijdragen (contributie)
De ledenbijdragen worden vastgesteld tijdens een ALV en gepubliceerd op de website van de vereniging (zie Contributie).
De betaling van de contributie kan alleen gebeuren via incasso. Door ondertekening van het inschrijfformulier geef je ons toestemming om de contributie en eventuele andere betalingsverplichtingen aan de vereniging via incasso te innen (zoals vastgelegd in de statuten en huishoudelijk reglement).
Er dient gezorgd te worden voor voldoende saldo op de rekening waarvan de lidmaatschapsbijdragen worden geïncasseerd. Indien dit saldo ontoereikend is of indien de incasso wordt teruggeboekt kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.
Betaling vindt plaats in vier termijnen (eind september, begin december, medio februari en begin mei). Indien betaling in vier termijnen tot onoverkomelijke problemen leidt kan een beroep gedaan worden op het bestuur tot een individuele regeling.
De ledenbijdragen kunnen bestaan uit meerdere componenten: de gewone contributie, de bijdrage voor de deelname aan de competitie en in dat laatste geval meestal ook de bijdrage voor een verenigingswedstrijdshirt. Deze worden afhankelijk van de situatie tot een totaalbedrag samengevoegd en vervolgens in vier gelijke termijnen geïncasseerd. Iemand die geen competitie speelt hoeft uiteraard geen bijdrage voor de deelname aan de competitie en voor een wedstrijdshirt te betalen.
Bij eerste inschrijving wordt € 15,00 inschrijfgeld berekend. Dit wordt bij de 1e betaling geïncasseerd.
Wanneer een incasso-inning tot 2x toe niet geïncasseerd kan worden (stornering) zal bij de volgende poging het inningsbedrag met € 7,50 administratiekosten worden verhoogd.
Jeugdsportfonds
Ouders die het niet zo breed hebben kunnen een beroep doen op het Jeugdfonds Sport en cultuur. Zie voor verdere informatie 'Lidmaatschap (algemeen)'.
Contributie verenigingslid
De contributie voor een verenigingslid bedraagt € 20,00 op jaarbasis (ook voor leden die tijdelijk niet spelen of trainen, bijvoorbeeld i.v.m. ziekte, zwangerschap of langdurige blessures). Bij tussentijdse wijzigingen wordt dit naar rato van het aantal maanden (een jaar is 10 maanden) berekend.
Omzetting lidmaatschap
Indien een lid voor langere tijd niet in staat is om te trainen en te spelen kan zijn/haar lidmaatschap omgezet worden in dat van verenigingslid. De redenen daarvoor kunnen o.a. zijn: een ernstige blessure of zwangerschap. Het betreffende lid dient daartoe een verzoek in bij het bestuur. De omzetting wordt vanaf de 1e van de maand na het moment van melden ingevoerd en niet met terugwerkende kracht toegepast.
Opzeggen
Opzeggen is alleen schriftelijk (naar postadres vereniging), per e-mail (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of via het opzegformulier op de website (https://twente05.nl/lidmaatschap-opzeggen) mogelijk en dient vóór 1 juli door de vereniging ontvangen te zijn. Indien men na deze datum opzegt blijft men een geheel seizoen (bij mini's voor een half seizoen) lid van onze vereniging en dus ook betalingsplichtig. Dit heeft te maken met het feit, dat de vereniging per 1 juli verplichtingen aangaat voor het nieuwe seizoen.
Bij opzegging gedurende de loop van het seizoen blijft men tot aan het einde van het lopend seizoen verplicht de nog resterende contributie en competitiekosten te betalen.
AVG en privacy
De vereniging gaat zorgvuldig om met de persoonsgegevens. Zie de privacyverklaring elders op onze website. Door ondertekening/inzending van het inschrijfformulier gaat men akkoord met het maken van foto’s tenzij bij aanmelding aangegeven is dat dat niet gewenst is.
English:
Membership Fees
The membership fees are determined during a General Assembly (ALV) and published on this website (see Contributie / Fees).
Payment of the fees can only be made through automatic withdrawal. By signing the registration form, you give us permission to collect the membership fees and any other financial obligations to the club through automatic withdrawal (as stipulated in the statutes and internal regulations).
You must ensure that there is sufficient balance in the account from which the membership fees are collected. If the balance is insufficient or if the withdrawal is reversed, additional costs may be charged.
Payment is done in four terms (end of September, early December, mid February, and early May). If paying in four terms causes insurmountable difficulties, an appeal can be made to the board of the club for an individual arrangement.
The membership fees may consist of multiple components: the regular membership fee, the fee for competition participation and, in the latter case, usually also the fee for a club competition shirt. These are combined into a total amount depending on the situation and are then collected in four equal terms. Of course, those who do not participate in competitions do not need to pay the competition fee or for a competition shirt.
A registration fee of €15.00 is charged upon first registration. This will be collected with the first payment.
If an automatic withdrawal fails twice (reversal), the next attempt will include an additional €7.50 in administrative costs.
Conversion of Membership
If a member is unable to train and play for an extended period, their membership can be converted to that of a 'club member'. Reasons for this may include a serious injury or pregnancy. The member in question must submit a request to the board for this conversion. The conversion will take effect from the first day of the month following the notification and will not be applied from a past date.
Cancellation
Cancellation is only possible in writing (to the postal address of the club), via email (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.), or through the cancellation form on the website (https://twente05.nl/lidmaatschap-opzeggen), and must be received before July 1st. If one cancels after this date, they will remain a clubmember for the entire (next) season (mini-members for a half seaon) and thus also remain liable for payment. This is due to the fact that Twente '05 has financial obligations for the new season starting July 1st.
If cancellation occurs during the season, one remains obligated to pay any remaining membership fees and competition costs until the end of the current season.
GDPR and Privacy
Twente '05 handles personal data with care. Please see the privacy statement elsewhere on our website. By signing/submitting the registration form, you consent to the taking of photographs unless it is indicated upon registration that this is not desired.